Blognerw łokciowy

Witajcie FizjoManiacy 🙂

Miewacie nieprzyjemne odczucia w palcach ręki podczas wykonywania czynności dnia codziennego, budzicie się z mrowieniem, dziwnymi odczuciami w palcu wskazującym i małym. Podczas dłuższej rozmowy przez telefon macie nieprzyjemne odczucia w wymienionych palcach, albo odczuwacie dyskomfort w okolicy łokcia od wewnętrznej Stony?

Może to objawy z nerwu łokciowego i jego ucisku !!

W dzisiejszym materiale mamy dla Was ćwiczenia do automobilizacji nerwu łokciowego. Na początku materiału jest krótkie omówienie nerwu, jego przebiegu anatomicznego i potencjalne miejsca ucisku. Zawarta jest też szybka diagnostyka mówiąca o tym czy problem mamy właśnie z nerwem łokciowym. Bardzo przystępny materiał z omówieniem przebiegu nerwu łokciowego, jego unerwieniu ruchowego i czuciowego.

Oprócz 4 prostych i bezpiecznych ćwiczeń które można wykonać w każdym miejscu i o każdej porze przedstawiamy szybki test diagnozujący problem z nerwem łokciowym.

Test diagnostyczny dla nerwu łokciowego

Mówi nam , że może być problem z nerwem ale nie wskazuje dokładnego miejsca uszkodzenia czy ucisku. Test bardziej jest nastawiony na ocenę przesuwalności nerwu. Jeśli macie problemy z mrowieniem, drętwieniem V i częściowo IV palca dłoni to te ćwiczenia mogą pomóc w zmniejszeniu tych przykrych objawów.

Idź do specjalisty – lekarza, fizjoterapeuty, terapeuty manualnego jeśli…

Oczywiście jeśli problem jest bardziej złożony i wiąże się z uszkodzeniem, uciskiem korzenia nerwowego na wysokości odcinka szyjnego np dużej przepukliny to ćwiczenia mogą nie wystarczyć. Warto wtedy udać się do dobrego fizjoterapeuty  lub terapeuty manualnego. Pamietajcie, że są to przykładowe ćwiczenia a nie złoty środek na rozwiązanie problemu.

Zobacz poniższy materiał autorstwa Łukasza Kłosa z FizjoTerapia HD

Uwaga !!!

Przedstawione ćwiczenia powinny być wykonywane delikatnie i w żadnym wypadku nie powinny powodować nasilenia objawów bólowych. Nie starajcie się robić tych ćwiczeń również zbyt często bo zamierzany efekt może być odwrotny. Jeśli zauważysz, że przy systematycznym wykonywaniu twoje objawy znikają to bardzo dobrze. W przypadku nasilenia objawów zalecamy przerwanie stosowania przedstawionych ćwiczeń i skonsultowanie się ze specjalistą. Również dłuższy czas braku efektów powinien być sygnałem do wizyty u fizjoterapeuty czy terapeuty manualnego aby dodiagnozować Twój problem.

Może będzie potrzebna konsultacja z lekarzem i skierowanie na specjalistyczne badania diagnostyczne takie jak Rezonans Magnetyczny czy EMG.

Masz jakieś pytania dotyczące materiałów lub chcesz umówić się na konsultację – śmiało zapraszamy do kontaktu [KONTAKT]

Serdecznie zapraszamy również do odwiedzania naszego kanału na YouTube i Instagram

Konsultacje fizjoterapeutyczne  Warszawa i Wrocław