Witajta i słuchajta

Jeśli Wy lub ktoś z Waszych pacjentów lub znajomych ma problemy ze zbyt kifotycznym ustawieniem kręgosłupa piersiowego, ma dużo pracy siedzącej, zwyczajnie się garbi - to jest to poniekąd film dla Was.

 

Witajcie !!!

Czśeto pacjenci pytają na wizytach - jak prawidłowo siedzieć, jak prawidłowo stać i poruszać się i co robić żeby poprawić swoją sylwetkę.

Witajcie

No i po jednym z Naszych ostatnich wpisów Pani z portalu haloursynów.pl poprosiła Nas, a właściwie Łukasza w Wawce o komentarz do Naszego filmu. 

Miło.

Łukasz po paru lekcjach dawania wywiadów, uśmiechania się i poprawnego składowego wyrażania się wywiadu udzielił - jego treść możecie znaleźć w linku poniżej. 

Co sądzicie o takiej inicjatywie?? Jak moglibyśmy razem zmienić takie a nie inne wybieranie sprzętu na siłownie miejskie.

Pozdrawiamy zespół FizjoTerapia HD

 

http://www.haloursynow.pl/artykuly/silownie-na-ursynowie-hit-czy-kit-fizjoterapeuci-n,3928.html

 

 

 

Czasami się zdarza, że w najmniej oczekiwanym momencie dopada nas bardzo ostry ból w odcinku lędźwiowym, po pechowym dźwignięciu skrzynki z podłogi , przy wyciąganiu dziecka z łóżeczka lub co bywa najczęściej budzimy się z okropnym bólem który prawie przykuwa nas do łóżka.  Jesteśmy w panice, szukamy natychmiastowej pomocy ale okazuje się że jest niedziela i mało gdzie można znaleźć otwarty gabinet specjalisty. Czy jesteśmy w stanie sobie pomóc w takim momencie ??? Oczywiście, że możemy.  Jest masa sposobów na zminimalizowanie objawów bólowych m. in. pozycje ułożeniowe, NLPZ lub cięższy arsenał leków przeciwbólowych przepisywanych przez lekarzy (movalis, ketonal, tramal  itp.) Są też ćwiczenia, które mogą nam pomóc przetrwać pechową niedziele i w miarę rozsądnym stanie w poniedziałek dotrzeć do dobrego Fizjoterapeuty ( oczywiście nie we wszystkich przypadkach ćwiczenie będzie pomocne, uszkodzenie może być zbyt duże).

Przedstawiamy Wam jedno z ćwiczeń, które pomaga wygasić stan zapalny w ostrych stanach dyskowych odcinka lędźwiowego, pozwala odżywić uszkodzona strukturę i zmniejsza obrzęk  w obrębie uszkodzonego dysku zmniejszając tym samym ewentualny ucisk na struktury okalające dany segment (opona twarda, korzeń nerwowy, nerw)

Ćwiczenie jest bardzo proste i można je wykonywać prawie w każdym miejscu, wystarczy że mamy gdzie spokojnie usiąść na czymś w miarę twardym (krzesło, parapet, łóżko itp.) Ćwiczenie należy wykonywać co ok.2 h przez 3-5 minut. Należy pamiętać, że ćwiczenie ma przynosić ulgę i w miarę wykonywania ból powinien „odchodzić” lub całkowicie znikać, NIE MOŻE ZWIĘKSZAĆ BÓLU i POGARSZAĆ STANU OGÓLNEGO. Gdy ćwiczenie powoduje ból należy je bezzwłocznie przerwać i nie powtarzać  !!!!!

Zapraszamy do oglądania

Zespół FizjoTerapia HD

 

Witajcie w ten piękny długi, czerwcowy weekend.

Myśląc o tym, jaki post dziś zamieścić na forum, wybrałem temat z zeszłego roku, a mianowicie Siłownię Miejską.

Wszelkie prawa zastrzeżone. FizjoTerapiaHD 2017. Projekt i wykonanie: web-projects.pl

Powrót do góry