Witajta !!!

Wcześniej wrzucaliśmy już przykłady błędnych ustawień przy ćwiczeniu mięśni brzucha, dziś proponujemy Wam prosty test diagnostyczny, którym możecie sprawdzić wydolność głównie mięśnia poprzecznego brzucha. Tym testem sprawdzamy głównie poprawny timing mięśniowy - jeśli nie potraficie wykonać tego testu, może znaczyć to, iż występuje nadmierne napięcie innych mięśni blokujące poprawne działanie m.in. poprzecznego brzucha.

Witajcie

Dziś materiał poświęcony konfrontacji krzeseł i siedzisk. Pokazujemy i oceniamy dostępne mam sposoby siedzenia w pracy, domu, szkole itp. Dodatkowo prezentujemy testy dwa krzesła firmy Spinalis które są zupełnie inne niż dotychczas przez Nas znane i kupowane. My je dla Was testowaliśmy i porównaliśmy do klasycznych siedzisk. Sprawdźcie, oceńcie i oczywiście dajcie znać co o nich sądzicie !!!

Witajcie serdecznie.


Ostatnio tak Nas natchnęło, żeby pogadać o rolowaniu i rolerach, w związku z tym, że temat jest nośny. Nasze luźne przemyślenia oraz parę sposobów wykorzystania różnych form rollerów.  

Witajcie

Często się zdarza, że budzimy się w nocy i nie możemy ruszyć ręką - dłoń jest cała zdrętwiała , jedna lub obie, nad ranem po przebudzeniu mamy odczucie słabych rąk,  jakby były nie nasze.  Zastanawiamy się czemu tak jest, może to problem z odcinkiem szyjnym i wymagamy leczenia odcinka szyjnego kręgosłupa? (może tak być), a może to problem nadmiernie napiętych mięsni piersiowych które uciskają struktury nerwowe, naczynia krwionośnie co powoduje również drętwienie, mrowienie w palcach uczucie itp.  Mięśnie piersiowe są często przykurczone z powodu naszej sylwetki którą przybieramy w pracy, długie godziny przy komputerze powodują wysunięcie barków do przodu a co za tym idzie skracanie mięsni piersiowych.  Zanim wybierzecie się do specjalisty w poszukiwaniu większych problemów, może warto na początku skupić się na rozciąganiu mięśni piersiowych ??:)

Witamy i zapraszamy na zbiorczy wpis - 5 części odnośnie stabilizacji środka wg Nas. Są to Nasze propozycje odnośnie pracy nad Core, natomiast niedługo dogramy nowe dywagacje i pewne poprawki, które chemy nanieść. Tymczasem zapraszamy do nauki - zawsze polceamy Pacjentom pracę od części 1, jako podstawowe ćwiczenie, bazowe, następnie przechodzenie na kolejne trudniejsze warianty i DĄŻENIE do zrobienia planu poprawnie, a nie nauki stabilizacji od właśnie tej pozycji. Dlaczego? Bo często Pacjenci nie potrafią na początku w ogóle zaangażować, rekrutować odpowiednich mięśni, a co dopiero mówić o wykonaniu planku.

Wszelkie prawa zastrzeżone. FizjoTerapiaHD 2017. Projekt i wykonanie: web-projects.pl

Powrót do góry